Translate

dinsdag 23 oktober 2018

Een super vakantiedag in Haarlem

We waren echt zó zielig. Echt. Een héél zwáár leven. Mijn moeder en ik moesten namelijk de batterijen van onze telefoons laten vervangen. De mijne moest ongeveer drie keer per dag aan de lader.

Nu is het zo dat momenteel (t/m eind december) het vervangen van een iPhone batterij maar €29 kost in plaats van €89. Nogal de moeite! Zeker als je telefoon, zoals de mijne, elke dag 4 keer moet worden opgeladen ;-).
We wisten dat, hoe vroeger we er waren, hoe groter de kans dat ze ons meteen konden helpen, dus om half tien stond mijn moeder hier voor de deur.

Dus, je snapt, echt meeega zielig, wij met z´n drieën naar Haarlem, waar we van arremoe terwijl we wachtten dan maar gezellig moesten gaan winkelen. Hihi.

Nadat we ons hadden aangemeld bij de Apple Genius bar liepen we de Gierstraat in. Daar is namelijk een superleuk winkeltje, Eef&Co, en daar had ik theemutsen gezien.
Sophie vroeg, op weg ernaartoe: ¨Wat is een theemuts?¨ Mijn moeder antwoordde zonder aarzelen: ¨Ik!¨
Dat dus ;-)

Oei wat is dat een leuk winkeltje. Ten eerste vond ik direct de theemuts (en moest ik alleen nog bedenken welke kleur ik wou, hen die mij kennen weten dat dat nog geen sinecure is..), maar er waren ook nog allemaal andere gave duurzame dingen. Ik kocht drie DDDDD theedoeken (De Doek Die Direct Droogt), en ben benieuwd of die hun belofte waar gaan maken. En ik nam een lamswollen plumeau mee, die ik nu met mijn léven ga beschermen tegen rommelkonten in dit huis.

\
Ja. Ik kocht een groene. Staat mooi bij ons kleed. 
Ja 2: ik kocht blikjes. Oeps ;-)

Het was echt ontzettend gezellig. We liepen de hele stad door (een goeie dag mijnerzijds, met dank aan de osteopaat gisteren, yeah!) en keken af en toe in een winkeltje. Zoals ¨Tea, my dear?¨ in de Kleine Houtstraat. Ook al zo´n ontzettend leuk en origineel winkeltje. Je krijgt er een lekker kopje thee te proeven. En ze hebben dus leuke blikjes 😁
Mijn moeder kocht een práchtige armband bij Ananda (ook in de Gierstraat), en ook iets Waarvan Ik Niets Weet Maar Wat Wellicht Iets Te Maken Heeft Met Eind December. Het is ontzettend jammer, maar Ananda gaat weg, omdat de eigenaren met pensioen gaan en de investeerder die het pand bezit daarop voor de overnamekandidaaat de huur verdriedubbelde. Echt. Leuke mensen die investeerders. 

Natuurlijk liepen we de Lush even binnen. Dat kan gewoon niet anders. Ik kocht er niks, maar ik geniet altijd zo van de heerlijke geuren en de gezelligheid. Het is ook niet zo dat ik niets van Lush in huis heb ;-)

Daarna aten we een haring op de markt en we dronken iets bij Bagels & Beans. 
En zo konden we onze telefoons alweer ophalen en konden we blij en gelukkig terugkijken op een hele fijne vakantiedag. Haarlem is zo´n leuke stad en het gezelschap was natuurlijk ook geweldig. 
¨Vroeger¨, toen Sophie nog niet op school zat, deden we het best regelmatig, zo´n dagje Haarlem. Maar met de regelmaat van school en andere activiteiten komt het nu eigenlijk te weinig voor. Het was dus echt genieten en het voelde helemaal als Vakantie, Jieiehaaa! Getting my life back! 





1 opmerking:

  1. Gezellig zo'n dagje uit! En ik ga dus ook mijn iPhone batterij voor 30,- laten vervangen. Je bent de tweede waarvan ik hoor dat dit nu voordelig kan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)