Translate

donderdag 11 oktober 2018

Halve Marathon

Ja, ik niet hoor. In mijn dromen. Maar mijn echtgenoot? Nou, die heeft zich dus opgegeven voor een halve marathon.

Hij wilde het al een hele poos, zo´n halve lopen, maar het kwam er nooit van. Maar nu werd hem via zijn werk gevraagd of ´ie mee wilde doen met de Halve van Egmond in januari. Waarin hij kon kiezen of hij tien kilometer zou lopen... of die halve! 

Dus ik, wetende dat hij dat al jaren een keer wil doen, riep: DOEN!

Een halve marathon klinkt door de toevoeging ¨halve¨ zo onschuldig, maar is om precies te zijn 21,0975 kilometer hardlopen. Dat zijn éénentwintigduizendenzevenennegentig meters. Zeg 25.000 tot 30.000 stappen. Oef.

Waar hij de tien kilometer rustig ongetraind kan lopen (de mazzelkont), moet je zoiets als dit natuurlijk wel voorbereiden. Dus ik ik zijnde, wierp mezelf op als motivator, en googlede meteen een schema van twaalf weken voor het trainen van de 10 km naar de halve. En ik maakte, uiterst analoog, een blaadje waarop ik de trainingen schreef, zodat we kunnen bijhouden hoe snel hij loopt.
Kijk, zo heb ik tenminste íets nuttigs te doen als ik zelf niet kan meelopen 😁

Gisteravond was de eerste training. Veertig minuten hardlopen. Vrijdag heeft hij dan een intervaltraining en zondag de eerste duurloop. Het duurt een paar weken voordat hij méér gaat lopen dan hij tot nu toe al gewend was, dus het begin is nog vrij relaxed voor hem. Maar dan komt het... in week drie is de duurloop al 80 minuten!

Ik ben benieuwd hoe het hem zal vergaan de komende 3 maanden :)


Dat zijn linkerpijp en linkersok allebei hoger zitten op zijn been dan de rechter, is uiteraard een bewuste fashion choice. Dat dat even duidelijk is. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)