Translate

vrijdag 12 oktober 2018

De voegwerk saga continues

De voegmeneer zou zaterdag beginnen met het opnieuw uithakken van de muur.
Omdat ik weet wat voor rotherrie dat produceert besloot ik om maar even briefjes te maken voor de huizen om ons heen, zodat ze wisten hoe het zat en waarom er alweer gehakt werd.

Sophie en BFF I helemaal gelukkig want die mochten de briefjes uitdelen.

Vandaag kreeg ik bericht. Voegmeneer is ziek en hij wilde volgende week zaterdag komen. Maar daardoor besefte ik me opeens iets! Zou hij van plan zijn alleen op zaterdagen te komen?
Ik vroeg het na, en inderdaad: hij wilde het op zaterdagen doen naast zijn werk doordeweeks.

Oei. Dat voelde echt helemaal niet fijn. In het beste geval vier zaterdagen, dat is te overzien. Maar, als het hard regent of waait (en het is herfst hè, even niet te vergeten...) valt er een dag uit. En voor je het weet ben je zeven weken verder en ligt al die tijd je gevel half open.
En onze weekenden zijn belangrijk voor ons. Het was geen eenvoudig jaar en ik waardeer meer dan ooit hoe fijn en belangrijk het is om tijd te hebben als gezin, om lekker rustig te kunnen opstarten, uitrusten en niet teveel te ¨moeten¨. Herstel kost tijd, liefde en aandacht.
Zijn andere voorstel was: tussen Kerst en Oud en Nieuw. Maar ook dat vond ik niet een heel fijn plan. In die week is namelijk bijna iedereen én vrij én in feestdagenstemming, kun je het dan maken om herrie te maken?

Okee. Ik zuchtte eens diep, want tegen mensen zeggen dat ik graag iets anders wil dan zij voorstellen is niet mijn hobby. Maar ik zette mijn assertiviteitsspier aan het werk, contacte de voegmeneer, en vroeg hem wanneer hij het achter elkaar kon doen.
Dat kon in januari. Beter! Het duurt nog wel lang, maar eind oktober beginnen plus zeven weken levert ook half december pas gevel klaar op...

Hij beloofde me vanavond te bellen. Ik hoop maar dat we een goede afspraak kunnen maken die werkt voor hem én ons.

En dan moet ik nu maar even nieuwe briefjes gaan maken... want als je eenmaal de buren hebt verteld dat er zaterdag herrie gemaakt wordt is het wel handig dat ze ook weten dat het uitgesteld wordt. Hebben S en I ook weer iets te doen joh ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)