Translate

vrijdag 31 augustus 2018

Zomervakantie 2018

Zo is er plotseklaps alweer bijna een einde gekomen aan de zomervakantie!
En ik kan met heel m´n hart zeggen: het was geweldig.

Zoals  hier  te lezen viel was het eerste half jaar van 2018 echt heftig voor ons gezin, dus we waren hard toe aan rust en léuke dingen. En dat is gelukt!!

We besloten om niet weg te gaan met de caravan dit jaar, doordat Ben met z´n herstellende arm nog geen caravan kan mannen. En omdat ik niet zeker wist hoe mijn buik het zou doen: bij een pijnaanval was ik liever thuis dan in een caravan met bijbehorende toiletvoorzieningen ;).
Maar dat kon de pret niet drukken, want we zijn dol op ons huis en er is in Alkmaar en omgeving zat genoeg te doen.

Sophie is de laatste tijd steeds closer geworden met haar beste vriendin I, die 100 meter bij ons vandaan woont. Het werd al snel een gewoonte dat I haar om half 11 ophaalde en de meiden dan vervolgens de hele dag samen waren. I ging vaak met ons mee en Sophie ging op haar beurt met I mee, bijvoorbeeld naar het zwembad. Ook mochten ze wel 3 keer logeren. Vriendin N was ook twee weken in de buurt en zelfs met drie meiden was het één en al peis en vree.

We hebben vele heerlijke rustige ochtendjes samen doorgebracht, Sophietje en ik. Lekker spelletjes spelen, kletsen, mediteren, rommelen in huis en blokfluiten. Ben was heerlijk bijna drie weken vrij en oh, wat was het fijn om zoveel tijd als gezin te hebben.

We zijn naar de Batavier geweest en hebben daar gemidgetgolfd, hebben de kerk beklommen, hebben heerlijk in het bos gelopen, gingen de stad in, lazen boeken, liepen over het strand, bezochten marktjes en liepen en speelden veel heerlijk in het park. Ons huis is echt ideaal gelegen: het ligt vlak naast een groot park met veel voorzieningen, zoals een houten speeltuin, een hoge glijbaan, een klimspin, tennisbanen, sportvelden en veel mooie wandelmogelijkheden. En als je naar het winkelcentrum vlakbij wilt kun je ook nog door dat park erheen lopen. 

Al met al hebben we een heel fijne, relaxte, harmonische, góede vakantie gehad. Ik kijk met een enorm tevreden en dankbaar gevoel terug op de afgelopen 6 weken. Ik durf zelfs te zeggen dat het mijn favoriete zomervakantie als moeder ooit was! Er is een hoop te zeggen voor zo´n staycation, al helemaal als je huismus bent :). Ik word gewoon, heel cheesy, blij van gezinstijd.

En nu wordt het de komende weken ook nog mooi weer... hoe fijn is dat? Dus we verlengen de pret gewoon nog een beetje na schooltijd!

Wat hebben jullie gedaan in de zomervakantie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)