Translate

zaterdag 11 augustus 2018

Blokfluit

Mijn kind is soms echt hilarisch.

Kijk, ze is echt megadubbelnietnormaalhysterisch muzikaal. (Kan me echt níet voorstellen van wie ze dat heeft). Dus zodra ze iets wil, kan ze dat prima. Maar de wil om te óefenen... díe is nog een beetje lastig voor de 9-jarige.

Maar toen voor de vakantie de juf die het schoolorkest dirigeert de klas inkwam, om te vragen welke kinderen er allemaal instrumenten bespeelden, besloot Sophie om haar vinger op te steken en te zeggen dat ze blokfluit kon spelen.

De werkelijkheidszin van 9-jarigen is nog niet altijd perfect. Sophie kon namelijk met wat fantasie 4 noten spelen.
Hysterisch. Maar ik zou ik niet zijn (weet je nog van ¨gaan met die banaan?¨) als ik het niet helemaal geweldig vond.

Ze heeft zichzelf opgegeven, dus nu heeft ze een doel! Ze had 6 weken om te leren inderdaad goed genoeg blokfluit te spelen. En dat doet ze dus! Ze oefent netjes (nog niet helemaal) elke dag en springt vooruit. En zo zitten we intussen dan regelmatig genoeglijk samen kinderliedjes te spelen. Mama verzint elke keer een nieuwe tweede stem en ik hóór haar muzikale inzicht groeien.

Als ze zo doorgaat komt het helemaal goed met dat orkest :-)

2 opmerkingen:

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)