Translate

donderdag 2 augustus 2018

O o o hóe blond?

Bijna huilend komt ze binnen. Ze is haar touw kwijt, dat ze gisteren op de braderie heeft gekregen. Het is zo´n regenboogtouwtje wat je kunt gebruiken om met je handen bijzondere knopen te maken. Dé rage van 2018, laat ik me vertellen.

Ze weet zéker dat het touw bij BFF I moet liggen. Maar, ze hebben daar gezocht en het ligt er niet.
I oppert in ene dat het misschien wel in het kastje kan liggen, omdat haar vader daar alles neerlegt wat ´ie vindt. Rennend gaan ze weer zoeken. Maar even later keert ze teleurgesteld terug.
Een vermanend ¨Maar Sophie, let dan ook eens op je spullen¨ klinkt van de kant van de ouders.

¨Misschien heeft het jongetje, dat ook in de speeltuin was, het wel meegenomen!¨ Vreest ze.
Er wordt in haar kamer gezocht en zelfs op zolder, ook al ¨ben ik daar niet geweest mama¨.
Maar nee. Geen touw. Er komen tranen en een kind klimt op schoot.

Na een poosje loopt ze naar de tafel en ik zie dat er iets in haar achterzak zit. ¨Sophie, wat heb je in je zak?¨
Je ziet zowat een gloeilamp boven haar hoofd aangaan. Met grote ogen kijkt ze me aan. ¨Mijn TOUW!!!¨

Ik snap níet van wie ze dit soort dingen heeft ;-)

1 opmerking:

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)