Translate

zondag 26 augustus 2018

Roots Market, Kunstmarkt Bergen aan Zee, en mama is een eikeltje

Vanmorgen keek ik eens op mijn telefoon of er vandaag nog een Roots Market was.

De markten, in Noord Holland, zijn begonnen als bio-markten maar intussen uitgegroeid tot meer braderie-achtige markten met een gezellige sfeer en allerlei verschillende dingen. Er zijn nog altijd bio spullen maar ook ¨gewone¨ snuisterijen, sieraden, dingen met edelstenen, tassen... van alles dus.

Wij vinden het echt heerlijk om naar markten te gaan. Dus, op mijn telefoon kijkend, zag ik: Roots Market bij Camping Bakkum! Leuk! Dus ik trommelde mijn gezin en mijn moeder op, die allemaal ook wilden, en we reden heen. Oh jongens, het is daar zo mooi in Bakkum. Echt van dat prachtige duinlandschap met bos en hei. We gaan er ook graag wandelen in het bos.
Onderweg kwam er van de achterbank: ¨Mama, ik ben niet zo lekker¨. We stopten even en wandelden even een stukje. Te weinig gegeten, dus wat wagenziek, was de conclusie.

We parkeerden bij het bezoekerscentrum en liepen een heerlijk stukje door het bos naar de camping. En daar zochten we naar de markt. Maar waar we ook keken: geen markt.
¨Huh? Hij was toch vorige keer hier?¨ klonk het voorzichtig.
¨Was het wel vandaag?¨ vroeg mijn moeder. ¨Ja, er stond 25 augustus, en dat is het vandaag toch echt¨, zei ik nog vol zelfvertrouwen. En toen klonk het in koor om me heen: ¨het is 26 augustus!¨

....

Dit was een van mijn blondere acties.

Op de weg terug naar de auto deed ik twee dingen. Ik pakte een eikel van de grond, draaide me om naar Ben en sprak: ¨Well, I picked myself up and dusted myself off!¨ terwijl ik het eikeltje omhoog hield.
En ik zocht of er misschien een andere markt was, VANDAAG. En die was er! Namelijk de kunstmarkt in Bergen aan Zee.
Sophie vond de weg erheen niet zo fijn en eenmaal in Bergen bleek dat ze zich gewoon echt niet helemaal lekker voelde. Dus gingen Ben en Sophie even op het strand lopen en een frisse neus halen, terwijl mijn moeder en ik snel een sprintje trokken over de markt. Die wel echt leuk is. Klein vandaag, maar leuk.
Ik kocht een gave armband, van glas en verzilverd koper:



En we kwamen bij een standje met leuke kommetjes. Maar ik had twee jaar geleden al zo´n kommetje gekocht, en daarvan was het glazuur gaan barsten, waardoor het aardewerk bruinig werd eromheen.
Toen ik dat tussen neus en lippen door tegen mijn moeder zei, gaf de mevrouw van de kommetjes me toch zeker zomaar een nieuw kommetje! Ik zei dat dat echt niet hoefde, omdat het al best een poosje terug was, maar daar wilde ze niets van horen en ze pakte ´m in.



Is me dat even superservice?

Sophie voelde zich intussen wel weer wat opgeklaard, dus we gingen gauw in de auto naar huis.
En nu zit mevrouw prinsheerlijk verwend op bed Youtubefilmpjes te kijken op de tablet en anijsmelk te drinken :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)