Translate

vrijdag 10 augustus 2018

Opgelicht!

Jahaaa, soms is er meer dan rozengeur en maneschijn ;)

Sinds een aantal jaar hebben wij last van vocht in huis. Dat uitte zich vooral in schimmel op de muur en de geur van vocht in de kast. Daar hebben we natuurlijk voor naar een oplossing gezocht!
Zo hebben we het dak laten nakijken en we hebben een nieuw ventilatiesysteem laten installeren.
En ook hebben we een paar jaar geleden de gevel opnieuw laten voegen. We hadden daarvoor een voeger gezocht via werkspot.nl. We hadden een aantal offertes gekregen en zijn voor de goedkoopste gegaan.
Nadat hij gevoegd had en betaald was vroeg de voegmeneer Ben om een site voor hem te bouwen.
Dat deed Ben, voor een vriendenprijsje natuurlijk.
Maar nadat de site opgeleverd was, weigerde de meneer te betalen. Na heel veel telefoontjes (die niet meer opgenomen werden), haalde B de site offline. Meneer durfde toen zelfs nog te dreigen met advocaten als de site niet weer online gezet werd.

Fast forward een paar jaar. We kregen weer last van vocht. De kast stonk weer. Bezorgd lieten we er mensen naar kijken en toen kwam het. Er was dusdanig slecht gevoegd dat alle nieuwe voegmeneren er hoofdschuddend naar stonden te kijken. Je kon de voegen er zo met je nagel tussen vandaan halen.

We zijn dubbel opgelicht. Zo zonde.

Maar ja, hee, je kunt er onwijs moeilijk en verdrietig over doen maar het ís toch niet anders. Typisch gevalletje ¨helaas, pindakaas¨.  Dus met frisse moed verder. We lieten nieuwe offertes maken, maar het beste gevoel hadden we bij de voegmeneer wiens busje ik ¨toevallig¨ op straat zag.
Dus nu is die meneer weer aan het uithakken. Gelukkig is ´ie nu bijna klaar met de ongelooflijke ****herrie :)

Ik ben vandaag niet helemaal lekker. Beetje druk allemaal zo, en ik ben natuurlijk nog aan het herstellen. Dan komt de buikpijn en malaise weer een beetje terug. Zo langzamerhand leer ik dat ik mezelf met liefde mag behandelen, mag doen wat goed voelt en de tijd mag nemen. Dus ik verschans me tijdens het voegen vandaag lekker in de slaapkamer, in kleermakerszit op het bed, met mijn Bose Noise-reducing headphones, mijn haakwerkje, af en aan mijn lieve kind én mijn laptop! Heb ik tenminste weer wat te bloggen joh ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)