Translate

vrijdag 24 augustus 2018

Kunnen Kleren Spontaan Ontstaan?

Ze had het al een paar keer gevraagd. ¨Mama, wil je met mij mijn kast opruimen?¨
Hartstikke gaaf dat ze dat zelf graag wilde! Ze is een rasechte rommelkont, dus ze kan het vaak sneller tot een zooitje reduceren dan het mogelijk is op te ruimen. 

Vanmorgen was de tijd ervoor, dus we gingen aan de slag. 

En echt, ik snap er niks van!! Ik weet dat ik een paar t-shirts voor haar heb gekocht in de zomer. En we hebben 2 broeken gekocht recent. Ze kreeg wat spulletjes van oma´s. Maar ik weet ook heel zeker dat ik verder niets heb gekocht. 
Hoe kan het nou toch dat die kast propvol zat??

Okee. Het is geen supergrote kast. De kast zelf vond ik een keer op marktplaats, is stevig en hartstikke schattig. Een echte kinderkledingkast. 
Maar dan nog! Er bléven dingen uitkomen. Nu is het zo dat Sophie een van de kleinsten van de klas is. Dus ze is een dankbaar kledingdoorschuifslachtoffertje (leuk galgjewoord!), wat wij heel fijn vinden. Daardoor zijn een gedeelte van de spullen in de kast spullen die van klasgenootjes zijn geweest. En ook is ze smal, waardoor ze kleding lang door kan dragen (en te korte spijkerbroeken knip ik af en zoom ik om: zo heeft ze steeds leuke korte broekjes. Haar benen groeien sneller in de lengte ;-))
Ik ben een grote fan van tweedehands kleding. Je kunt het wassen, dus vies is het niet, en het kost geen verdere grondstoffen! Groener kan niet. 
Zelf, maar ik dwaal af, draag ik graag Desigualrokjes. Die dingen kosten een godsvermogen nieuw. Dus koop ik ze graag op Marktplaats. Daar vind je ze voor twee tientjes als nieuw. En Desigual is ook nog een ethisch merk. What´s not to love! 

Maar goed. Terug naar Sophie. 
Sophie wil graag alles bewaren. En als het te klein is liefst nog als aandenken. Dus ik moest wel met enigszins harde hand een schifting maken, en er ging een grote bak kleding, zelfs mét haar goedvinden, weg. 
Alleen is de kast nu nog steeds hartstikke vol..... ben benieuwd of ze het nu netjes weet te houden! 

Oh en de volgende stap is dat mijn kast ook maar weer eens moet... want ook daar verschijnen blijkbaar spontaan kleren.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)