Translate

zaterdag 28 juli 2018

Kledingkast grondig opruimen

Het volgende blogje is ergens vorig jaar geschreven! Ik ben al een poosje bezig met ontspullen en binnenkort ga ik daar meer over vertellen.
Het geeft ook meteen aan waarom ik steeds niet blogde. Had ik uiteindelijk de moeite genomen om het toetsenbord aan te sluiten op de tablet, de standaard te zoeken waarop de tablet kon staan, op het minitoetsenbordje een blogje getypt.... wilde die vermaledijde Blogger app niks publiceren!! Lief klein schattig Chromebookje waarop ik dit moeiteloos zit te typen is een verademing!
Okee. Here goes!



Hoewel je het niet zou zeggen als je mijn kledingkast ziet, koop ik echt al jaren vrijwel geen kleding. Het enige wat ik heb gekocht afgelopen jaar zijn wat dikke vesten. Toch was die kast nog steeds overvol. En op zolder stonden nog twee houten kisten vol met te kleine kleding van voor mijn zwangerschap ruim 8 jaar geleden. Ik heb die altijd bewaard in de hoop dat mijn lijf in ene weer door zou hebben dat ik gewoon slank kan zijn met wat ik qua brandstof in mijn lijf stop. Maar dat moment is nog niet aangebroken en eigenlijk is mijn smaak ook intussen hartstikke veranderd. Weg ermee dus!

Nou hoef ik persoonlijk geen capsulegarderobe, want ik hou erg van afwisseling en kleuren zijn erg belangrijk voor me. Als ik op een dag iets zwarts aan wil vind ik het echt niet fijn als het dan persé wit moet zijn. Dus die kast mag best vol zijn met spullen die toch al gekocht zijn, maar dat dan wel graag binnen redelijke grenzen.

Het moge duidelijk zijn dat ik in het verleden veel (teveel) kleding heb gekocht. Naar mate de duurzaamheid en het besef van "wat heb ik eigenlijk nodig?" en "Wat vind ik eigenlijk belangrijk?" steeds belangrijker werden is dat kopen gestopt. Dat is ook wel voer voor een ander blogje eigenlijk.

Je kunt mij als het koud is uittekenen in een Desigual rokje (is sowieso een ethisch verantwoord merk en ik kocht vrijwel alle rokjes tweedehands), een zwarte legging (biokatoen van HEMA), een t-shirt en een lekker dik vest. Het vest verdwijnt hopelijk binnen een maand of twee weer. En in de zomer draag ik graag losse flodderjurkjes van viscose. Uiteraard is er ook concertkleding.
Ook draag ik thuis graag yogabroeken en heb ik nog een stapeltje oude fleecetruien.
Het allerfijnste in mijn kast zijn de yakwollen poncho's. Geweldig zijn die. Zo lekker zacht en zo lekker warm! Die draag ik graag als ik thuis stilzit.

Nou, en de rest kon dus weg.... Morgen komt een goed doel kleding ophalen en dat zullen ze bij ons huis weten!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)