Translate

vrijdag 19 april 2013

vooruitgang!

En toch ben ik, ondanks de laatste blog, zeer positief gestemd.

Vroegah, namelijk, had het me minstens een week of twee gekost na zoiets om weer op de been te komen. Nu kwam ik al na 48 uur weer wat bij en een dag later deed ik het weer redelijk!

Ik zie dit als een zeer positief iets. Liever heb ik natuurlijk dat ik volledig beter ben en daar blijf ik me volledig voor inzetten, maar voor nu is het: vooruitgang!

Geduld en liefde zijn onontbeerlijk bij dit proces. Niet vol tegen de stroom in, maar met de stroom mee. Je best doen in alles en je grenzen opzoeken, maar er niet overheen gaan.

Of zoals in de yoga omschreven: Samtosha. Het is zoals het is, en zoals het is is het goed. 

Of zoals ze zo mooi zeggen in de Amerikaanse AA/12 step programmes:

Lord, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can,
And the wisdom to know the difference

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)