Translate

donderdag 1 november 2018

Groen Shampoo Experiment: Fail

Jaaaren geleden besloot ik dat ik liever geen gewone shampoo meer wilde gebruiken. Natuurlijk: dat wilde ik! Hier volgt het verhaal van hoe dit jammerlijk mislukte. Je kunt niet alleen je successen delen, toch? ;)

Eerst begon ik met baksoda en appelazijn (de zgn. no poo methode). Ik las allerlei positieve verhalen en ik was heel enthousiast. Het schijnt dat je haar dan meer gaat glanzen, dikker wordt en gezonder, en de talgregulatie gaat vanzelf de goeie kant op waardoor het niet meer vet wordt.

Tot zover de theorie.

Mijn haar doet het gewoon níet. Niet. Niet. Het blijft gewoon vet worden, hoe lang ik het ook probeer. Ook werd het helemaal niet dikker en gezonder. En aan de onderkant ging het snel dood en was het droog. En als klap op de vuurpijl had ik constant jeuk aan mijn hoofdhuid.

Ik probeerde Rassoul modder. Daarvan werd het ontzettend stug. En het bleef vet.
Ik probeerde gewone olijfzeep. Nog nooit zoveel knopen bij elkaar gezien.
Ik probeerde roggemeel. Dat werkte iets beter, maar het bleef, je raadt het nooit: vet.
Ik droeg het van arremoe maar altijd in een knot.

Je kunt in elk geval niet van me zeggen dat ik niet echt committed was!

Uiteindelijk ging ik, moegestreden, toch maar weer shampoo gebruiken, maar dan wel natuurlijke shampoo zónder SLS (Sodium Lauryl Sulphate). Dat ging al een eindje beter. Maar het was nog altijd aan de onderkant droog. En helemaal schoon en vetvrij voelde het ook al niet. En mijn hoofdhuid bleef jeuken.

Tot ik een paar weken geleden bij de Bodyshop kwam. En daar was in ene, ik hoorde nog nét geen engeltjes zingen, hun bananenshampoo, die ik vroeger altijd zooo geweldig vond maar uit het assortiment was gegaan. Daar stond de fles met geel, goddelijk ruikend spul.
Mét SLS.

Oei.

Ik kocht hem toch.
De volgende dag was mijn haar mooier, niet meer zo droog, niet meer vet, en.... de jeuk was weg.

Oei.

En toen kwam de genadeslag. Vorige week werd ons bad opnieuw gekit, dus we moesten bij mijn moeder douchen.
Bij haar was Andrelon shampoo. Andrelon. De antichrist, want helemaal niks bewusts aan.

Mijn haar heeft er in jaren niet zo mooi uitgezien.

Oei.

Dus. Experiment van jaren, is klaar. Het werkt gewoon voor mijn haar echt niet. En dus kies ik voor wat chemicaliën, maar wel mooi, glanzend en gezond lang haar. So sue me ;-)


(ik ben zowaar helemaal hip: ik heb een dip dye: de onderkant is nog rood van de henna. Is helemaaaal niet per ongeluk, is uiteraard volledig zo bedoeld, dat snap je 😁)





2 opmerkingen:

  1. Dan weten we dat ook weer, toch? Leuk dat je niet alleen succesjes post.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)