Translate

zondag 2 juni 2024

Wat heb ik nou aan mijn kont hangen?!

Dit blogje is er eentje in de catagorie: lekker belangrijk, maar wel vermakelijk.
Zoals ik laatst al vertelde: ik draag al jaren en jaren altijd jurkjes. Hooguit thuis draag ik een yogabroek en fleecetrui, maar in het openbaar nooit iets anders dan jurkjes. Maar... er is het een en ander veranderd in mij de afgelopen twee jaar en tja, het kon natuurlijk eigenlijk niet uitblijven, he? Het begon ermee dat ik laatst een broekpak aantrok in een winkel. Hij stond superleuk maar lag nogal buiten mijn budget. Toen vond ik er eentje op Vinted en een poosje later liep ik dus in een jumpsuit door de stad. 
Een bizarre ervaring want wie weet er verder, behalve de mensen waarmee je bent, dat het de eerste keer is dat je een (soort) broek aan hebt in meer dan een decade?

En natuurlijk ging het van daaruit verder. Van verschillende kanten kwamen jeans mijn kant op, om eens te passen, en joh, het staat zo leuk, probeer het eens...
Kijk. Ik ga geen spijkerbroekendraagster worden, denk ik. Ik voel me er nogal opgesloten in en ik hou van de soepelheid en prettigheid van mijn jurkjes. Maar zo kwam het dus wel dat ik vorige week in een spijkerbroek door de stad liep. 
Ja, echt. 
En er is nog bewijs van ook: 

Het t shirt is van Sophie: zelf heb ik nog geen shirts die me passen ;-). De riem hebben we gauw even op de markt gekocht want in alle eerlijkheid is de broek zeker een maat te groot zodat ik me íets minder opgesloten voel.

Het was een bijzonder iets waar ik echt wel van genoten heb, vooral door het haast stiekeme incognito gevoel dat iedereen het heel normaal vindt wat ik aan heb behalve ikzelf. Maar thuis trok ik hem toch gauw uit en een lekker soepel jurkje aan. Haha.
In conclusie: een gewoonte zal het denk ik niet worden maar toch was het leuk. En wie weet? Doe ik af en toe voor de leuk een broek aan, zoals de meeste vrouwen juist andersom voor bijzondere gelegenheden een jurkje aandoen? 






9 opmerkingen:

  1. Heerlijk verhaal, en wat staat het je goed.❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En jumpsuit is toch ook lekker los? Die staan je ook geweldig overigens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het je geweldig goed staan! Je lijkt wel 10 jaar jonger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net als jij draag ik nooit broeken. Wat je zegt, die geven een opgesloten gevoel. Ik denk ook niet dat ik broeken ga proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om te lezen dat je zo uit je comfortzone bent gegaan en dat het best leuk was om te doen! Ik heb een soortgelijke ervaring. Lang geleden , ik was een puber, waren er nooit leuke meisjesschoenen in maat 44 te koop. Ik liep op mannenschoenen (collegeschoenen noemden we ze) of unisex-achtige schoenen. Altijd met een broek. En toen kwam mijn moeder er via via achter dat er een winkel was met grote damesschoenen. Ik kwam zowat in de hemel terecht en kreeg twee paar leuke schoenen met een klein hakje. En toen droeg ik voor het eerst sinds mijn basisschooltijd weer een rok op mijn 16e! Ik voelde me zo vrouwelijk! Nu draag ik zowel rokjes als jurkjes als broeken. Maar in een rokje of jurkje voel ik mee veel vrouwelijker dan in een broek, grappig is dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen! En wat fijn dat er nu wel leuke schoenen zijn want dat lijkt me idd echt niet leuk als tiener!

      Verwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)