Translate

woensdag 3 januari 2024

Je hebt een broek aan!!!

Dierbare vriendin J kwam vandaag met een jumpsuit aan die ze op Vinted had gescoord maar bij haar niet helemaal goed zat. En ik was sceptisch maar hee, passen kan altijd, toch? 

Tot ze hem dichtritste bij me en hij zat alsof hij voor me gemaakt was. 


Wat tof! (En wat bizar, een Spaanse maat S :-O)


Ik stuurde de foto blij naar wat vriendinnen en mijn moeder en kreeg plots naast veel enthousiasme van alle kanten dezelfde opmerking terug in verschillende varianten:
"Je hebt een broek aan!!!"

Oh ja, dat is waar ook. Degenen die al even meelezen en goed naar de foto's kijken die ik deel hebben het vast al opgemerkt: ik draag echt altijd jurkjes. Nou ja, ik draag in het openbaar altijd jurkjes, want ik heb wel lekkere yogabroeken voor thuis. Dat komt eigenlijk door geen enkele andere reden dan dat het simpelweg zo gegroeid is. Ik ben niet bijzonder religieus en vind dus niet dat vrouwen alleen rokjes zouden moeten dragen. Ik heb ook niet de behoefte om enorm vrouwelijk te zijn altijd (as evidenced by the fact dat ik vrijwel nooit make up draag en mijn haar hetzij los, hetzij in een slordige knot zit). 

Maar waarom dan wel?

Vroeger, pre Sophie, droeg ik meestal broeken. Vooral spijkerbroeken van Only, hoewel ik er eigenlijk niet echt het juiste figuur voor had. Zandlopers en jeans zijn nu eenmaal geen vriendjes. Maar na mijn zwangerschap kwam ik veel aan en ik wilde eigenlijk niet steeds grotere kleding kopen. Dus kocht ik jarenlang alleen maar kleding waarvan ik dacht: als ik eenmaal ben afgevallen pas ik ze ook nog! 
Ten tweede had ik lang last van mijn bekken, en het dragen van spijkerbroeken was daarvoor echt bijzonder onplezierig. 
Gedurende de jaren raakte ik steeds meer gewend aan het comfort van heerlijke stofjes en geen strakke taillebanden en toen ik eenmaal de geweldige ethische jurkjes van King Louie en Lien & Giel ontdekte liep ik al snel alleen nog maar in die kleding. Het zit lekker, ik vind ze (ook bij anderen) prachtig en ik voel me er fijn en elegant in. 
Logisch dus dat iedereen mij intussen zo kent. 
Het is dus niet dat ik principieel geen broeken wil dragen, maar meer dat ik dat... tja. Gewoon niet doe. 

Tot vandaag, dus, want nu heb ik een geweldige jumpsuit die binnenkort naar een recital of zoiets ongetwijfeld uit de kast mag!


Draag jij graag jurkjes? Of juist niet?

5 opmerkingen:

  1. Ik draag heel graag jurkjes, maar ook wel eens een broek. In de zomer lekkere linnen fladderige broeken, 's winters een mooie spijkerbroek met dan laarsjes met hakken en een blazer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zit als gegoten en het staat je geweldig, echt helemaal super. Het zal ook fijn dragen zijn denk ik. Helemaal mooi ♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit heel herkenbaar! Net als jij ben ik helemaal gewend geraakt aan zachte elastische jersey stoffen in rokken en jurken. Dan is de weg terug moeilijk : )

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)