Translate

vrijdag 22 december 2023

Als je een gezond gewicht hebt

 Ik ga niet uitgebreid bloggen want kerstdrukte en zo maar... de dag die je hoopte dat zou komen is vandaag dan echt... gekomen

Ik val de laatste tijd niet meer zo snel af. Logisch ook na zoveel kilo's. Maar toch nog wel een beetje, en deze week een beetje meer want mijn buik deed niet zo gezellig. En zo kwam het dat ik vanmorgen op de weegschaal stond en het laatste beetje (en dus dat beetje meer) er zomaar in ene toch af is. 

En zo kwam het dat ik dit zag: 



Cue een moment of tien van ongebreidelde vreugde. 

Kijk. Tuurlijk had de fysio me 5 kilo geleden al verteld dat mijn visceraal vet prachtig gezond was. Natuurlijk weet ik dat mijn tailleomtrek al een poosje prima is. Natuurlijk weet ik dat ik toch wat vel over heb en dat dat ook wat weegt en dat ik veel gespierder ben dan vroeger dus dat ik eigenlijk er al was. Heus. Tuurlijk. Ik wist het allemaal maar nee, nee. Nee. Zo werkt het niet. Je wilt gewoon toch dat getal. 

Nou, vandaag is het dus zover. Ik heb officieel een gezond gewicht. Na 15 jaar. 

Het is me toch wat?



3 opmerkingen:

  1. Top! Ik snap dat je er geen 15 jaar over hebt gedaan 😉maar begrijp dat je wel al 15 jaar worstelde met overgewicht. Ik vind het een hele mooie prestatie! Je zal je fitter voelen, kleding zit lekkerder, je beweegt makkelijker en dat is nog maar een deel, want de rest zijn de onzichtbare voordelen voor je gezondheid. Je hebt inmiddels anders leren eten, dat is de sleutel om je gewicht zo te houden. Mijn motto: eet niet wat je lekker vindt, maar vindt lekker wat je eet! Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha oh jee, dat had ik inderdaad wel wat handiger kunnen formuleren! Inderdaad had ik 15 jaar lang overgewicht.
      Wat een prachtig motto, helemaal mee eens. En je smaakpapillen en lijf passen zich aan aan gezonde voeding. Ik wil echt nooit meer terug naar hoe het vroeger was.

      Verwijderen
  2. de reden waarom het kwam weten we, maar jeetje wat ben ik trots trots, en wat zul je jezelf trots zijn om in zo’n heerlijk gezond Lijf verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)