Translate

woensdag 10 augustus 2022

Elk pondje gaat door het mondje? Stierenpoep!

 Echt, de bovenstaande zin wil ik nooit meer horen. Haha. Té erg, té veroordelend, té onwaar. Om er maar even wat anekdotisch bewijs tegenaan te gooien: mijn man en dochter eten, en eten, en eten, en eten. Hoeven nergens op te letten, eten gigantische klodders mayonaise, zoete dingen, brood, kaas, vette dingen, alles kunnen ze eten en toch zijn ze slank. 
Toch denkt de maatschappij: goh, wat knap, dat Ben zo slank blijft. 
Lieve mensen, dat is niet knap. Hij heeft gewoon mazzel. 
Tegelijkertijd woon ik hier. Ik heb geen mazzel. (wat dit betreft dan.) Ik heb zeker niet teveel calorieën gegeten. Maar toch werd ik veel te dik. Door genen, vooral. Wellicht ook door wat emotionele redenen waar ik misschien in een later stadium nog wel over ga bloggen. Maar níet omdat ik schranste. Níet omdat ik teveel at. En ik ken veel teveel mensen waar dit ook zo bij is.

Zijn er mensen die veel teveel eten en daardoor te dik zijn? Ja. 
Zijn er mensen die veel teveel eten en toch dun zijn? Ja. 
Zijn er mensen die enorm op hun eten letten en slank zijn? Ja. 
Zijn er mensen die enorm op hun eten letten en toch dik zijn? Yep. 
Mocht je nu denken: wat een onzin praat die vrouw, kijk dan eens de BBC documentaire "Why are thin people not fat?" In deze documentaire geven ze een groep te dunne mensen een dieet met veel teveel calorieën. Wat er dan gebeurt is echt enorm verhelderend (spoiler alert: ze worden dus niet in ene dik ;-)) en dus zeg ik het nogmaals, voor de mensen op de achterste rijen:
Elk pondje gaat door het mondje? Stierenpoep! 

Dit allemaal gezegd hebbende ben ik intussen 10 kilo afgevallen. En vandaag deelde ik dat op Facebook. En er vroegen meerdere mensen: hoe deed je dat? Wat is je geheim? 
Om kort te gaan: NIET door minder te eten en meer te bewegen. Bewegen deed ik al heel veel en momenteel zelfs iets minder dan ervoor. Maar wel door heel ánders te eten. En hierover ga ik een aantal blogs schrijven. Wie weet dat ik er iemand mee kan helpen? 

Morgen volgt de volgende! 




3 opmerkingen:

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)