Translate

zondag 7 april 2024

Fases van een Levensveranderende Gebeurtenis

 Degenen die al even meelezen weten het: ik ben nogal wat afgevallen de afgelopen 1 3/4 jaar. Om precies te zijn 45 kilo. 

Vijfenveertig kilo. Voor mij is het al zo gewoon geworden dat ik nu weer ben zoals ik voor mijn gevoel altijd hoorde te zijn dat het bijna onvoorstelbaar is.

Er is een foto van mij, van vlak voordat ik diverticulitis kreeg en mijn eetpatroon omgooide, in een jurkje dat ik zo ontzettend mooi en fijn vond. Een jurkje van King Louie, mijn favoriete merk, in het heerlijke stofje Ecovero, je raadt het al: mijn favoriete stofje, in een fijne, zachte kleur. 
Natuurlijk was de jurk in maat XXL intussen veeeel te groot geworden maar ik droeg hem soms toch nog, met een vest erover omdat het anders belachelijk was. 

Tot twee weken geleden. Twee weken geleden zag ik hem plots op Vinted, een maatje of vier/vijf kleiner. Mijn hart sloeg een slag over en ik wist: deze kan ik niet laten schieten. Een paar klikken en de jurk was weer van mij. 
Een paar dagen later kwam hij. Zat als gegoten, dat wist ik al want ik ken het model, en nog altijd zo mooi. Ik hou van dit model, van deze kleur. Ik maakte een snelle foto en ging toen eens vergelijken met hoe het was. 

Okee. Er is wel het een en ander veranderd. 

mei 2022 - begin 2023 - nu

Het is toch wat? Natuurlijk was ik van plan om de "oude" te verkopen op Vinted maar Ben zag mij zo eens kijken van foto naar jurk en terug en sprak wijs: Maybe you should keep this one. You can keep *one* too big dress, right? 
En gelijk heeft hij ook. Hij mag blijven, als herinnering. Hij mag gevouwen in de kast liggen, onderop de stapel, een begeleiding bij de foto die ik zal koesteren. 




4 opmerkingen:

  1. Echt geweldig, Zoek de verschillen . XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je de jurk opnieuw kon kopen, nu in jouw nieuwe maat. En goed om de grote maat te bewaren. Verder niet meer dan dat bewaren hoor, je weet zonder ook nog wel hoe het was om zwaarder te zijn! En wat ben je inderdaad veranderd aan de buitenkant! Fijn dat het gelukt is en dat je je zo goed voelt, dat alleen is meestal wel genoeg om niet weer terug te vallen en aan te komen. Veel plezier in je jurk! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat heb je dat mooi gezegd! Je hebt helemaal gelijk :)
      Ik heb bijna alles weggedaan. Grappig genoeg vind ik te grote kleren wegdoen veel makkelijker dan te kleine. Hahaha. Over de psychologie daarvan valt ook nog wel een boompje op te zetten…

      Verwijderen
  3. Via Huisvlijt kom ik bij je terecht. Levensveranderend en toch meer jezelf geworden.
    Wat geweldig dat je jurk in een kleinere maat kon kopen, juist omdat je van de jurk altijd zo blij werd. Aan je smaak is in ieder geval niets veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)