Translate

maandag 3 juli 2023

Milestone day, maar dan echt!

Okee, het is dus heel veel te lang geleden dat ik blogde. Ik bedénk wel steeds onderwerpen hoor, en daar wil ik dan over schrijven, en dan ben ik andere dingen aan het schrijven (het zou kunnen dat ik drie romans tegelijk schrijf) en dan zakt het weer weg.
Maar! Nu wil het geval dat ik een nogal intrinsiek gemotiveerd iemand ben. En ook bijzonder erg veel te perfectionistisch (mocht je me niet kennen, vraag maar aan de mensen om me heen ;-). I'm working on it!)
Dus hier is mijn oplossing: ik beloof bij deze in elk geval elk weekend een blog te posten. En ja, het is me opgevallen dat het vandaag maandag is maar toen had ik het nog niet afgesproken! 

Waarom nou vandaag dan wel? Omdat vandaag een bijzonder bijzondere dag is.     
De dag - vlak nadat ik thuis kwam uit het ziekenhuis vorig jaar - dat ik de app Food installeerde op mijn telefoon werd me om een doel gevraagd en ik zette een doel 36 kilo lager dan mijn startgewicht. Omdat het een mooi rond getal was. Omdat ik vele jaren eerder een langere periode rond dat gewicht was. Omdat ik dacht dat dat het hoogste gewicht was waarbij ik me okee zou kunnen voelen met mijn gewicht. 
Niet dat ik dacht dat ik het zou halen, hoor. Nee. Dat ik het zou halen had ik nooit zien aankomen.
Maar het is dus wel gebeurd. 
Vandaag. 
Vandaag woog ik mijn Eerste Grote Doelgewicht en honderd gram extra minder als fooi. De mijlpaal der mijlpalen.

Ik was helemaal alleen thuis toen ik op de weegschaal stond. Ben op zijn werk, Sophie op school. Stond ik daar in mijn eentje even helemaal stil te zijn. 

De app zei vervolgens droogjes: "je hebt je streefgewicht bereikt. Misschien is het een mooi moment om nieuwe doelen te stellen." Dat deed ik dan dus ook maar, dit keer vijf kilo lager. Ook wel gekend als gezond gewicht, overigens. Maar weet je? Alles wat ik nu nog verlies is een bonus, wat mij betreft. Ik blijf gewoon doen wat ik deed, voor mijn gezondheid, die altijd het uitgangspunt is geweest. Daarover blog ik volgende keer, maar voor nu was dit even het Grote Nieuws.

Ja, natuurlijk wil je nu een voor- en nafoto zien. En daar is het ook wel een mooi moment voor, daar ben ik het wel mee eens, dus here goes:


Zaterdag, in Amsterdam. Ga ik ook nog over bloggen <3 

Ergens een poos geleden, na een concert. Klein verschilletje ;-) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)