Translate

maandag 5 september 2022

Ontbijten met chocolademousse, why not?

 In mijn zoektocht naar gezonde opties met veel vezels is dit toch echt wel een topper, hoor. Dus ik dacht: laat ik het delen!


Het recept voor dit ontbijtje is enorm eenvoudig. Je neemt:

* 90 gram avocado (ik koop het gewoon bevroren, dan hoef je je nooit af te vragen of je avocado rijp is ;-))
* 1 banaan (hoeft geen grote te zijn. Size doesn't matter, remember? ;-))
* 8 gram cacao 
* 3 kleine dadels of 1 grote (plm 20 gram. Dadels hebben redelijk wat natuurlijke suikers, maar zitten bomvol vezels, mineralen en andere goede stofjes)

Het enige wat je dan doet is alles met de staafmixer of blender mixen totdat je een mousse hebt: klaar! 

In deze portie zitten plm 320 kcal en ruim 12 gram vezels! Gezien je per dag als vrouw minstens 30 gram vezels binnen wilt krijgen ben je hiermee dus al een heel eind. 
En jongens, het is me toch een partij lékker! 


Enjoy!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)