Translate

vrijdag 27 september 2019

Mjam: chocoladepasta zonder geraffineerde suiker én vegan

Chocolade is goed voor je. Toch? Vol anti-oxidanten en zo. Toch?

Nou, dan is chocoladepasta vast ook okee ;)

Maar de supermarktversie, die zit vol narigheid. En er is wel een geraffineerde-suiker-vrije optie in Engeland maar die is duur, én in Engeland.

Dus ik ging aan de bak en oh jongens, dit is me lekker. Chocoladerig, en zijdezacht in je mond.



Je hebt nodig voor een goeie pot pasta:

50 gram cacao (fairtrade en bio, heb ik altijd. Ik vind die van Australian erg lekker. Maar alle soorten werken)
50 gram honing
50 gram dadelstroop.
80 gram kokosolie (kamertemperatuur!)
60 gram rijstroom (ik gebruik die van Provamel. Bv te koop bij Ekoplaza. Maar als je niet allergisch of vegan bent kun je natuurlijk ook gewone room gebruiken)
Een snufje zout. Simpelweg omdat alles van chocola lekkerder wordt van een snufje zout. Maar laat het vooral weg als je weinig zout wilt of mag eten: evengoed goddelijk.

Eigenlijk is het vervolgens zo simpel als alles in een kom mikken, goed door elkaar roeren met een spatel en dan in een glazen potje stoppen. De kokosolie maak ik zelf altijd los met een mes: alsof je boter op je brood gaat smeren. Hierdoor wordt het lekker zacht en veel makkelijker te mengen. Een klomp kokosolie gaat lastig zijn! Natuurlijk kun je het ook smelten en dan mengen.

Vervolgens kún je het direct gebruiken, maar als het eenmaal in de koelkast is geweest krijgt het die echte chocopasta consistentie.

Enne, wie het heeft gemaakt mag de kom uitlikken. Toch??


Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)