Translate

zaterdag 27 juli 2024

Wacht. Hóeveel ben je afgevallen?!

 Gisteren liep ik door het park. Ik geloof dat we al eerder vastgesteld hebben dat dat vaker gebeurt ;-)
Ik liep een beetje te mijmeren, zoals een mens dat doet, lopend door een park.
Weet je? Dat ik zoveel ben afgevallen is niet meer iets wat ik de hele tijd vertel tegen mensen die ik ontmoet. Het is ook niet meer steeds een onderwerp. Mensen zijn redelijk gewend aan hoe ik er nu uitzie en hoewel ik er zelf uiteraard wel mee bezig ben is het toch wat op de achtergrond verdwenen, nu ik al een maand of drie stabiel in gewicht was. 
Tot deze week. 
Om redenen waarover ik later nog ga bloggen viel ik deze week in ene weer wat af, waarmee ik zomaar in ene mijn uiteindelijke doelgewicht bereikte. En zo kwam het dan dat ik nu, vanaf juni 2022, 46,4 kilo ben afgevallen (lekker symmetrisch ook, daar houd ik van ;-)). 


Maar gisteren, in mijn geliefde park besefte ik in ene iets anders, terwijl ik zo liep langs het basketbalveld en de zon opsnoof. 
Wacht eens even. Plus 46,4 kilo was niet mijn zwaarst, weet je. Ik was al eerder wat gewicht verloren, in 2017/2018, wat ik in de berekening tijdens het Grote Afvallen eigenlijk nooit meenomen heb. Het besef kwam binnen als een schok.

In 2017 was ik 50 kg zwaarder dan nu. 

Vijf-tig kilogram! Een niet te bevatten hoeveelheid gewicht. Give or take a few is dat 200 pakjes boter. 
Hoe is het mogelijk? Ik kan het me niet meer voorstellen... maar toch is het zo. 
Dat is gewoon vrijwel een hele Sophie. 
Met een schuddend hoofd en een dikke glimlach liep ik naar huis. 


 

 

5 opmerkingen:

  1. Fijn een glimlach op je gezicht. Het is iets om trots op te zijn.
    Rete trots.
    Is toch niet normaal 200 pakjes boter.
    ok al was de reden van afvallen anders.
    Ik ben zo onwijs trots op je.❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt heel veel! En wat zo fijn én knap is, is dat je het eraf weet te houden doordat je je leefstijl hebt aangepast. Dat is de enige manier om het duurzaam te doen! Petje af! Ik ben nooit zoveel afgevallen, maar nu 20 kilo lichter dan tien jaar geleden. En 35 kilo lichter dan 30 jaar geleden. Ik weet heel goed hoe fijn het is en ik heb, net als jij ook een beetje hebt, wel angst om weer aan te komen. Ik sla daarin een beetje door. Moet jij niet gaan doen hoor! Nergens voor nodig, je doet het goed zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je fijne reactie! Jaaa, dat gewicht maakt echt een verschil he?
      En nee hoor, ik sla niet door, sterker nog: ik kan voor het eerst ooit zeggen dat ik happy ben met mijn gewicht! Goh, mss moet ik daar een blogje aan wijden ;-)

      Verwijderen
  3. 50 kilo minder! Dat is echt heel veel. Voel je je nu dan ook letterlijk lichter? Dat was toch best een boel gewicht dat je moest meedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, en of!! Het leven is zoveel fijner en gemakkelijker nu….

      Verwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)