Translate

maandag 3 juni 2019

En toen was het huis in ene weer leeg!

Dat is altijd zo gek!

Vakanties met een klein kind zijn heerlijk maar natuurlijk best intensief, maar hoe ouder Sophie wordt hoe relaxter, knusser en gezelliger alles is.
En ik ben simpelweg iemand die het blijste is als we allemaal bij elkaar zijn.

Niets vind ik heerlijker dan het begin van een aantal vrije dagen, waarin ik weet dat Ben niet hoeft te werken en Sophie lekker buiten kan spelen. Heerlijk studderen* met z´n allen. Ben vouwt een dinosaurus voor de verjaardagstraktatie van Sophie terwijl ik iets zit te handwerken. Sophie leest of schrijft in haar dagboek, tekent, speelt piano of danst in het rond. In de middag gaan we lekker even naar een marktje, of we doen een rondje stad, of maken een fijne boswandeling. Of we gaan in het park spelen: we hebben een jeu de boulesset, een cricketset en verschillende ballen. Laatst hebben we nog gevoetbald met de halve buurt! Sophie speelt hele dagen met haar BFF I. Als het lekker weer is ´s-avonds eten we met z´n allen buiten. Voor mij wordt het leven niet veel beter dan dat.
Volgens mij had ik al eerder toegegeven dat ik een huismus ben ;)
Maar dan wel een huismus die graag buiten is.

De afgelopen vier dagen waren zo. Geen afspraken, gewoon relaxed. En het was fijn!
Dus vanmorgen kijk ik eens goed naar het lege huis om me heen.

Ik hoop dat het goed gaat met Sophie, die niet zo´n fijne tijd heeft op school.

Meh. Van mij mogen ze zo wel weer thuis komen. Maar! Het is bijna zomervakantie! Yeah!



*Studderen is een onvertaalbaar West-Fries woord dat ik met plezier in mijn vocabulaire heb opgenomen. Het betekent zoiets als rommelen, rustig aan iets doen, lekker bezig zijn.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je zo kunt genieten van iedereen thuis. Ik geniet ook veel als het huis eindelijk eens leeg is.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)