Translate

dinsdag 8 januari 2019

Wortelkanaal en kies trekken!

Oh jongens. Het is echt niet dat ik mijn blog vergeten ben hoor. Heus niet.

Maar er is VEEL gebeurd de afgelopen weken! Hele fijne dingen en ook minder fijne dingen. Daar kom ik nog wel op terug.

Maar nu even. Ik had in november al last van mijn kies. Steeds een vervelende zenuwpijn.
Ik ging naar de tandarts. Die dacht dat er een barstje in zat en stelde voor om te boren en er een overkapping op te maken.

De dagen na die behandeling had ik me toch een píjn?! Niet te filmen. Ik ging door de grond! De tandarts stelde voor een week af te wachten, en ik zou afzeggen als het beter ging.

Na de week ging het wel wat beter en de tandarts zei dat het best even kon duren voor de pijn helemaal verdween, dus ik wachtte braaf af.

En ik wachtte nog wat meer af. Het was Kerstmis. Intussen at ik al anderhalve maand alleen zachte dingen.

Uiteindelijk ging het niet meer. De zenuwpijn werd alleen maar erger. Afgelopen vrijdag moest ik dus met spoed voor een wortelkanaalbehandeling.

Vrijdag kwam en de behandeling ook. Alleen bleef het maar bloeden. Dus ze kon het niet afmaken.
Ze zei dat ik vandaag terug mocht komen, dan zou het maximaal een half uur duren en pijnvrij zijn.

Vandaag lag ik weer in de stoel, bij mijn vertrouwde tandarts. Hij maakte drie kanalen schoon, maar kwam steeds niet bij de vierde. En toen kwam de zenuwpijn weer volop terug.
Hij boorde even, ik ging door de grond. Hij werd stiller en serieuzer en sprak toen: ¨ik maak het voor vandaag dicht¨. En ik voelde het aankomen. Dit was niet okee.
Ik mocht rechtop en hij besprak het.

Kies moet eruit.

De assistente was gelukkig alweer zó lief en to the point en regelde direct een afspraak bij de kaakchirurg. Dus nu heb ik morgen om half tien al een afspraak. En daarna een gat in mijn mond.

Had ik al gezegd dat de tandarts nou niet direct mijn hobby is?

Ik heb hem nog wel laten lachen (natuurlijk). Zo zei ik tegen hem, toen hij vertelde dat er inderdaad van alles aan de hand was, dat ik dus toch niet gek was. Hij zei meteen dat hij dat ook nóóit had gedacht.
Waarop ik toch even aangaf dat dat niet de reactie was die ik van de meeste mensen krijg 😁
Ben zei zelfs: ¨Darling, the fact that you were right this time does not prove you are not crazy¨.
Van je man moet je het maar hebben ;)

Hopelijk gaat het morgen allemaal goed, en is het daarna ook echt klaar!

3 opmerkingen:

  1. ik moet ook een wortelkanaal behandeling ondergaan en zie er tegen op.Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, wat vervelend voor je Missy! Ik heb een blog geschreven over wat er nou eigenlijk precies gebeurt, misschien helpt dat een beetje. Maar het belangrijkste is wel dat het best meevalt :)
      https://saya-may.blogspot.com/2019/01/wortelkanaalbehandeling-wat-doen-ze-dan.html

      Verwijderen
    2. Ik wens je nu vast veel sterkte :)

      Verwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)