Translate

zaterdag 9 november 2013

Recept: Versterkende Veganistische Preisoep

Een paar dagen geleden maakte ik een heerlijke preisoep, en op verzoek deel ik het recept!

Ingrediënten: 

750 gram (bio) prei
400 gram (bio) aardappels
1 pakje provamel rijstroom
2 eetlepels (bio) kokosolie
zout en peper

Makkelijker kan haast niet, toch?

Snij de prei en aardappels in stukken en doe ze in net genoeg water om onder te staan. Voeg zout en peper (lekker veel peper: het is lekker en peper stookt je verteringsvuur goed op!) en breng aan de kook. Laat een half uurtje rustig bubbelen. Pureer met de staafmixer en voeg rijstroom en kokosolie toe. 

Kokosolie werkt als een natuurlijk ontgifter op het lichaam. Door o.a. het hoge gehalte aan laurinezuur heeft het een breed scala aan positieve effecten. Google maar eens als je meer wilt weten, of wellicht wijd ik er nog weleens een post aan :)

Vooral in de winter eten we graag soep. Dat komt omdat soep zo heerlijk verwarmend is. Het is buiten koud, en we willen wel graag goed verteren en ons goed voelen! Daarom hebben we meer dan in de zomer verwarmend eten nodig. Warme soep en fijne specerijen helpen daarbij. Je vuurtje vanbinnen wordt opgestookt en daardoor verteer je beter en voel je je warmer en beter.

Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. In plaats van rijstroom heb ik Alpro kookroom gebruikt. In het water heb ik twee groente bouillon blokjes gedaan.
    Smaakt prima.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)