Translate

woensdag 1 mei 2013

NMT

In mijn zoektocht naar een goede gezondheid heb ik al veel dingen geprobeerd, vele van deze met een effect. Zo bezocht ik (ik heb het nu even alleen over het fysieke, niet het energetische vlak waarop ik zelf en met hulp van geweldige spirituele leraren veel werk verzet) acupuncturisten (een effect maar geen oplossing), homeopaten (Sophie is door een homeopaat echt gered toen ze eens heel ziek was, maar bij mij heeft het nooit veel geholpen), voedingsdeskundigen (die wel dingen aandroegen maar nooit voor een echte oplossing zorgden) en orthomoleculaire artsen. Deze laatsten hebben zonder twijfel het meeste geholpen om oorzaken te vinden en oplossingen aan te dragen. Met name een geweldige arts in de omgeving van Huizen heeft mij echt enorm verder geholpen.

Sinds een aantal maanden ben ik hard bezig om te proberen mijn voedselallergieën op te lossen met NMT, wat staat voor Neuro Modulatie Techniek.
Het is een behandeling die enigszins samenhangt met acupunctuur en dingen zoals NAET (een allergiebehandeling). Een vriendin van mijn moeder geeft toevallig deze behandeling. Ik ken haar al een hele poos en weet heel goed wat een geweldige therapeute zij is. Toen ik nog in Delft woonde studeerde zij voor acupuncturiste en mochten wij gelukkig proefkonijnen zijn! Sindsdien heeft ze vele andere opleidingen gevolgd en nu doet ze vooral NMT.

Het is best moeilijk te begrijpen wat de behandeling eigenlijk doet. In het systeem bestaan een hele hoop protocollen die op bepaalde gebieden in het lichaam werken met geluidsgolven. Dit klinkt heel zweverig maar eigenlijk is het zo gek niet: ons lichaam bestaat nu eenmaal uit energie die op verschillende frequenties trilt. Dat je die trilling kunt beïnvloeden met trilling is best logisch. Vooral gaat het erom om "informatiefouten" uit je lichaam te halen. Als je bijvoorbeeld allergisch bent voor pinda's, komt dat omdat je lichaam denkt dat de pinda's gif zijn en er een hele hoop histamine tegenaan gooit. Als je dus je lijf kunt vertellen dat de pinda's helemaal geen gif zijn, kan de allergie worden opgeheven. Op deze manier kunnen heel veel dingen behandeld worden.
De laatste maanden hebben we hard gewerkt aan de allergieën en de resultaten liegen er niet om. Ik kan weer een stuk meer granen eten (boekweit, gierst) en allerlei andere voedingsstoffen worden ook makkelijker. Zo heb ik laatst pistachenootjes gegeten en zelfs een keer een stukje geitenkaas! Al deze dingen waren vorig jaar ondenkbaar.
Ik ben dan ook erg enthousiast over deze behandeling en ga met goede moed door, ook al zijn de behandelingen ver en soms best heftig: je kunt erg moe worden als een allergie eruit wordt gehaald.

Gisteren was ik echt een dweil. Heel erg moe. Ik ging naar de behandeling (gecombineerd met acupunctuur) en voelde me erna al wat beter. En vandaag voel ik me hartstikke goed! Hopelijk blijft dat een hele poos aanhouden.

Ik heb expres niemand bij naam genoemd, maar mocht je informatie willen over één of meerdere van de artsen/behandelaars mag je me natuurlijk mailen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)