Translate

woensdag 27 maart 2013

YOnh witte donderdag concert

Morgenavond geeft YOnh een paasconcert in het gebouw van het Apostolisch Genootschap in Hoorn.

YOnh is een opera-ensemble dat bestaat uit zo'n 10 mensen tussen de 17 en 43 jaar die allemaal serieus bezig zijn met klassieke muziek.
Ik merkte in mijn omgeving en bij mijn leerlingen dat er echt wel jonge mensen klassiek en/of opera zingen, alleen komen die in de traditionele oratiorium- en operakoren niet tot hun recht omdat daar meestal de gemiddelde leeftijd een stuk hoger ligt en omdat ze een andere/ambiteuzere kijk hebben op wat ze doen. En deze mensen zijn podium-fähig en het is dan ook enorm belangrijk dat er een podium voor ze bestaat! Dat wilde ik graag bewerkstelligen.
Ook wist ik intussen van mezelf dat ik graag werk met mensen van ongeveer mijn generatie, en vanuit gelijkwaardigheid en inspiratie. Ik inspireer en word terug geïnspireerd.
Om al deze redenen ben ik begonnen met dit ensemble en het is geweldig! Het niveau is hoog en de sfeer is super. Alle zangers zijn ook solisten met podiumervaring en voor hen is het dan ook heel leuk om ook ensemblestukken te zingen.
Iedereen gaat na elke repetitie blij naar huis en dat is voor mij erg belangrijk.

We hebben intussen sinds de start anderhalf jaar geleden een tweetal volledig geënsceneerde voorstellingen op de planken gezet, we zongen op de radio en gaven een aantal losse concerten.

Morgen maken we eigenlijk een uitstapje qua repertoire! Er zit wel opera in het repertoire morgen maar ook oratorium en zelfs stukken uit Jesus Christ Superstar. "Wat? Musical?" hoor ik u nu denken: maar nee, JCS is een "rock opera". Er zitten ook mensen in het ensemble die uit de lichte muziek komen en die kunnen zich hierin helemaal uitleven. Zo hebben we een mooi samenhangend paasprogramma gemaakt en ik voorspel dat ik weer erg trots ga zijn op "mijn" ensemble.

Zie ook: www.yonh.nl

Allen zijn van harte welkom morgen in het gebouw van het ApGen:
Apostolisch genootschap
Hogerbeetsstraat 24 Hoorn

Aanvang 20:00 uur (zaal open 19:45)
Een deel van uw vrijwillige bijdrage komt ten goede aan het
goede doel WWvK (WereldWijd voor Kinderen)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)