Translate

woensdag 27 maart 2013

Wat Wind Met Je Doet

Wind heeft een duidelijk effect op zowel mensen als dieren.

Vraag maar aan een willekeurige kleuterjuf wat er gebeurt met haar klas vlak voordat het gaat stormen!

Wind is simpelweg lucht die van een hogedrukgebied naar een lagedrukgebied toewaait. Hoe groter de barometerverschillen hoe harder de wind.

Helaas heeft de wind op mij (en vele anderen met dit soort fysieke ongemakken) een nogal vervelend effect. Zodra het hard begint te waaien word ik een vaatdoek.

Vorige maand waren we op vakantie in la Palma. Daar heerst een subtropisch klimaat. Er is eigenlijk vrijwel nooit een lage drukgebied.
Ik heb me er twee weken lang geweldig gevoeld. Zelfs toen ik om 3 uur 's-nachts moest opstaan om erheen te vliegen kon ik, na aankomst, nog lekker gaan wandelen door het dorpje. Iets wat ik echt niet had verwacht!
Twee weken lang heb ik van alles ondernomen, zonder enige rustdagen. De enige middag dat ik heel erg moe en niet lekker was was nadat we op de dolfijnenboot geweest waren waar het heel hard... jawel... waaide.

Dit weekend zat ik dus flink te balen! Ik wil me weer zo goed voelen! Ik wil dingen kunnen dóen! Stomme wind, vlieg op!

Natuurlijk denkt een deel van mij "Ik emigreer naar la Palma!" en ik ken zelfs iemand die zoiets heeft gedaan, zij verhuisde naar een landklimaat waar ze zich goed kon voelen.
Maar ik wil Nederland niet helemaal achter me laten. Dus betekent dat dat ik hard door blijf werken om ervoor te zorgen dat ik zozeer herstel dat ik me óók hier goed kan voelen, of het nou stormt en regent of dat het prachtig rustig weer is.

Ik ben begonnen in een geweldig nieuw boek, dat heet "healing with the chakra energy system" (http://www.amazon.co.uk/Healing-Chakra-Energy-System-Acupressure/dp/1556436254/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1364367522&sr=8-1)
Het is tot nu toe razend interessant en ik leer veel! Ook veel dingen die je wel weet of ervaart maar het is heel goed de theorie erachter te weten.

Net als met zingen, eigenlijk. Getalenteerde zangers doen vaak heel veel vanzelf goed. Maar op een gegeven moment moet je dan toch precies weten wát het is dat je dan precies doet. Omdat je anders niet nóg verder komt. En omdat er een moment komt dat je een concert hebt en je je bijvoorbeeld niet zo lekker voelt, of verkouden bent. En dan moet je het ook kunnen! En omdat je iets pas aan iemand anders kunt uitleggen als je het zelf snapt.

Het boek gaat onder andere diep in op de oorzaken áchter de ziekte.  Omdat ons lichaam bestaat uit energie, zoals (wetenschappelijk onomstotelijk bewezen) alles bestaat uit energie die in meer of mindere mate vibreert, hebben onze emoties en gedachtes een enorme invloed op onze gezondheid. Het is heel lastig om te achterhalen waar iets nu precies vandaan komt maar zeker de moeite waard. Het is namelijk, dat geloof ik heel sterk, mogelijk om te herstellen van dingen als je de juiste (energetische) weg vindt. Hierover ga ik ongetwijfeld nog meer bloggen.

Vol vertrouwen lees, heal, mediteer en yoga ik verder!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)