Translate

zondag 16 juli 2023

Kleine meisjes worden...

 Wat is dit jaar ontzettend niet te geloven bizar snel gegaan! Zwaaide ik niet gisteren een nieuwe tweedeklasser uit? Sterker nog, zat ik niet eergisteren met enigzins vochtige ogen met een fruitsalade in mijn hand op het speelplein van de basisschool afscheid te nemen van ouders die ik zes jaar regelmatig had gesproken en waar ik nu zomaar voor altijd afscheid van nam? 

Nou, het schijnt dus dat de laatste cijfers binnen zijn en ze comfortabel over is naar de derde klas van het Murmellius Gymnasium. 
Ik herhaal. 
DE DERDE KLAS.
Wanneer is dit in Hemelsnaam gebeurd? 

Het meisje dat eergisteren naar de middelbare school ging is getransformeerd in een jongedame met vormen en meningen en liefde en ad-remmigheid en humor en muzikaliteit en eigenwijzigheid en chaos en empathie en...
Nou ja. I could go on. 
Nu is ze een weekje in Engeland, bij mijn schoonouders. Alle kleindochters zijn er en hoewel ze hier weggaan heftig vond heeft ze het er natuurlijk heerlijk! Ze eet, en eet, en eet, en supt, en zwemt, en eet nog wat meer, en gamet wat (doen we thuis nooit dus dat is natuurlijk een ervaring an sich) en ze gaan naar een theatervoorstelling in het oude Minack theater dat uit een heuvel is gehouwen en ze kletst en gaat naar een boekenwinkel en had ik al gezegd dat ze eet en eet? 

Gelukkig komt ze dinsdag thuis, even ruim een week voor heel veel knuffels want dan gaat ze weer: naar Leuven voor een pianostage. Ontzettend tof. En ontzettend lang, voor deze mama ;-). Voor de jongedame ook, trouwens, maar ook daar zal ze het ongetwijfeld heerlijk krijgen. Ze mag zich negen dagen lang onderdompelen in de muziek, krijgt elke dag les van concertpianisten, er zijn workshops clavecimbel en fortepiano en quatre mains en weet ik het wat nog meer. 

Ik gooi er van schrik maar even twee cliché's tegenaan, die natuurlijk niet vanzelf cliché's zijn geworden:
* Kleine meisjes worden groot
* The days are long but the years are short.

Had ik ooit kunnen bedenken hoe waar die waren toen ik haar naar de basisschool bracht? 


september 2022 - september 2021 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)