Translate

vrijdag 3 november 2023

Als je 40 kilo bent afgevallen

 Het is dus echt zo, vandaag. Ik voelde al een poosje dat ik was afgevallen (daarover heb ik gisteren een blogje geschreven maar dat komt later online, haha, dit moet er nu even uit!) maar vandaag zei de weegschaal het ook. 
-40 kilo. Niet afgerond, niet ongeveer, nee, echt veer-tig kilo. Vanaf juni 2022 tot nu. 

Ik ga dan nu nog maar één keer een voor/na foto delen maar daarna stop ik er denk ik mee. Ik merk namelijk dat ik niet meer steeds bezig wil zijn met dat ik zo dik ben geweest. Mensen om me heen zijn (gelukkig) niet meer steeds heel verbaasd, het wordt gewoon. En voor mij ook, en dat wíl ik ook graag. Mensen die me nu leren kennen kennen me zoals ik nu ben. En dat voelt goed.

Ik zal zeker nog doorschrijven over het proces, dat wel. Natuurlijk. Ik zal zeker blijven praten en misschien wel meer doen met andere mensen en hún proces. Hoe dat vorm gaat krijgen weet ik nog niet goed. 

Maar voor nu ga ik gauw lesgeven en deel ik deze foto met veel liefs voor jullie allemaal: 


 

6 opmerkingen:

  1. Wat een gezondheidswinst!! Mooi was je al vind ik, en dat ben je nog steeds, nu alleen in een 'ander' lichaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veertig kilo is echt veel. Ik stel me zo voor dat het ook veel energie scheelt omdat je minder gewicht hoeft mee te dragen. En ook mooi verspreid over een jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan alleen maar met verbazing kijken naar je 'oude' ik. Ik leerde je pas kennen toen je op de helft was. En toen toen en nu is het al zo'n verschil. Niet alleen in uiterlijk, maar ook in het aantal dagen dat het minder gaat. Je bent zoveel energieker en kunt zoveel meer! En dat heb jíj́ allemaal bewerkstelligd! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)